dilluns, 20 de febrer del 2012

"Aixequeu ben alts els murs del meu carrer..."


Corren mals temps per a la lírica (i em sembla que això ja fa dècades que dura)... Però aquests dies el món encara va pitjor. Seguim, doncs, amb Gertrudis, perquè Foix ja fa més de vuitanta anys que ho deia: “una flor vermella marcint-se a la penombra”... En fi! Gaudim, si més no, de Foix:




Aixequeu ben alts els murs del meu carrer. Tan alts que, en ésser nit, no hi entri ni la remor de les fontanes ni el xiscle agònic de les locomotrius. Feu que el meu carrer tingui tot just l’amplada de la meva passa. No feu obertures als murs, i arrieu del cim de les torratxes tantes de banderes i de gallardets. Doneu-me només el goig que, a trenc d’alba, del pas de l’ombra de la meva amada a mitjanit en resti el testimoni d’una flor vermella marcint-se a la penombra, o d’una sabata esberlada flotant damunt un toll.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada