dijous, 16 de febrer del 2012

"He malferit..."


Em plau en extrem el ressò que té aquests dies la producció de J. V. Foix. M’agrada la recuperació de la seva tasca periodística (al web de la Fundació hi veureu penjats diversos articles) i també les referències a poemes (Josep Bargalló ha penjat un parell d’articles molt interessants en el seu bloc de poesia), però ara em vull remetre al que potser em complau més de la seva obra: els poemes en prosa. Quina magnífica obertura a Gertrudis (dedicada, com no podia ser de cap altra manera, a l’amic desaparegut)!:

(Cito, per descomptat, de la impressionant edició del Diari 1918 que va fer Joan R. Veny-Mesquida)



A la memòria de Joaquim Folguera

He malferit en duel el teu amant. Però perquè duus el vestit carmesí, te’n rius. I perquè, amb la teva perfídia, has substituït l’amant pel tramoista. Jo puniria la teva malifeta si el perruquer no hagués estat el teu còmplice en desfigurar-me grotescament la faç. Un altre bell matí, però, em venjaré. El sostre ni serà, com ara, tan i tan baix, ni hi haurà pintats, com ara, tants d’ocells morts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada